Hi ha un cas real, que implica aquesta afirmació del titol, i que hem serveix per a comentar-ho : es tracta d’una perruqueria, quasi al costat d’on vivim, en que per circumpstancies personals, ha hagut de tancar uns dies, ara ja mes d’una setmana, motivat perque de les dues persones que atenen el negoci (la propietaria, i la treballadora), han coincidit amb que ambdues tenen situaciones que no els permeten treballar.
Res a dir quan aquestes circumpstancies, de les moltes que poden sorgir a la vida, i de vegades imprevisibles, obliguen a aquest tancament puntual; un establiment de fa anys, i amb una clientela fidel, que ara es troba sense poder que se’ls atengui.
Aquests clients fidels, que sempre els ha atés la mateixa persona, que les coneix com volen el pentinat, o quins productes i marques utilitza, es troba orfe d’un servei personal de la seva imatge, i de la percepció que té la gent del nostre entorn.
Davant d’aquesta situació, el client es troba orfe, i sense que hi hagi una informació certa del motiu, o d’una previsió en la reobertura, opta per provar altres perruqueries properes, i potser té una percepció de les mateixes, de la seva atenció, que li mereixen una bona valoració, i per tant l’opció de perdre la clientela, la primera perruqueria es converteix en real.
Els clients habituals mereixen que, en moments puntuals, hi hagi aquesta connexió i aquest agraiment d’una confiança mantinguda, per exemple amb :
- Reordenar els horaris, contractar personal temporal, per mantenir uns serveis minims, i que l’establiment es vegi obert.
- Ser totalment transparents sobre els motius que ho han produit : els rumors i les xarxes socials no ajuden a transmetre les raons que ho hagin motivat, i per tant oferir informació ràpida i real, pot afavorir a que el client(a) pugui mantenir la seva confiança i esperar a que reobrin.
- També caldria una estrategia de com refer la confiança amb la clientela, amb ofertes personalitzades, que puguin fer sentir a les clientes un agraiment per aquesta espera, i retorn.
- Cal fer un llistat d’aquelles persones, que han deixat de tornar a l’establiment despres de la reobertura, i veure com aquestes poden ser recuperades, potser amb una trucada telefonica personal, per ratificar que tots els serveis poden estar actius.
- Depenent del punt anterior, i de l’impacte produit, caldra refer la cartera de clientes, per retornar a un punt de viabilitat que permeti la continuitat de l’activitat.
- A més caldrà al cap d’uns mesos de valorar com aquesta incidència pot haver impactat en el mig termini, i preveure Plans “B” per futures situacions que es puguessin produir.
- El clients que porten molt de temps amb nosaltres, de vegades s’acomoden a un espai i a unes persones : cal sorpendre’ls periòdicament amb novetats…