CC32 – Dencausse: història i correccions a l’Enciclopèdia Catalana…

Dins d’aquest bloc de “Campanes” (que va començar fa uns mesos) i arrel d’una recerca, sobre els Dencausse, nissaga de fonedors barcelonins (provinents de Tarbes – França) vaig consultar aquest ressenya de l’Enciclopèdia Catalana, (reproduïda, en primer lloc) que va originar l’entrada CC23 del 8 de novembre passat, on es feia esment d’una incorrecció, en les dades de naixement, del “seu fill Pere Dencausse” donant a entendre que hauria nascut l’any 1877 i, el seu pare hagués mort l’any 1867, 10 anys abans del seu naixement; també podia donar a entendre que, la campana de “La Bou” l’hauria fos en Domenique Dencausse.

Vaig entendre que, suposadament, una de les prioritats de l’Enciclopèdia seria matitzar els articles i evitar dubtes d’interpretació i, d’altra, la Inteligència Artificial, que podria reproduir una informació, amb alguna incorrecció, o paràgraf dubtós i, en consultar-ho els usuaris, podrien donar per bo, quelcom que no ho és.

Sempre intentaré argumentar el meu criteri de perquè cal mantenir la veritat del que va passar, en aquest cas, i/o en d’altres que puguin sorgir; allò que veig clar és que no té la mateixa atenció, el missatge individual d’una persona que no coneixen que, si aquest, hagués estat gestionat des d’una entitat representativa.


Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.