A principis de març d’aquest any, la campana “Maria Victoria” de l’església de l’Assumpció de Dénia va quedar bloquejada cap amunt; la perillositat de la seva situació va obligar a baixar-la amb una grua, tal com va informar la premsa i l’entrada número CC61 d’aquest bloc.
El fet de mecanitzar els tocs de les campanes no hauria d’eximir de fer comprovacions periòdiques respecte dels diferents elements que componen les campanes, i cal estar alerta davant de qualsevol indici de deteriorament o de seguretat respecte del campanar i de l’espai de la plaça on poden circular veïns.
Segons l’opinió que es va fer constar en el moment de baixar les cinc campanes, sembla que s’hauria substituït el jou metàl·lic pel tradicional de fusta, i s’han revisat la resta de campanes del campanar per evitar que tinguessin les mateixes problemàtiques que la principal, que ho va motivar tot.
Aquest cap de setmana proper, les campanes seran visitables, i retornaran amb tot el protocol al campanar, per fer arribar amb seguretat el so de les mateixes, i que els veïns en puguin gaudir novament.
Cal felicitar als responsables de la parròquia, de les institucions que hi ha ajudat, i als fidels, per aquesta reparació, i desitjar que per molts anys puguin transmetre el seu so…


Font _ Instagram, usuario -“Deniafm92.5”, publicat 23 de juny



Una altra entrada ja publicada relacionada amb aquest tema:
