Campanes Antigues de Suizhou: interpretacions històriques (3) (CC134)

Aquesta és la tercera entrada sobre la troballa funerària del cementiri de Zaoshulin a Suizhou (Hubei), a la Xina, una descoberta que ha requerit estudis, recerques i hipòtesis sobre les campanes que es van trobar, el seu significat i la manera com estaven disposades.

Els primers estudis es van basar en les tesis clàssiques d’aquesta ciència en uns anys en què, no hi havia gaire informació, i menys encara sobre els rituals funeraris, fins ara.
Tenint en compte el poder de la família del difunt (identificat com “Lord Qiu de Zeng”), els interessos i pressions dels territoris veïns que volien conquerir-lo, aquest període històric es pot considerar convuls i, per tant, qualsevol interpretació cal validar-la amb prismes i punts de vista complementaris que ens ajudin a la seva interpretació sense cometre error.

En aquest sentit, la confirmació que l’espai funerari no havia estat modificat després de la data d’enterrament fa pensar en la hipòtesi que la situació de les campanes hauria estat preparada durant el període de l’enterrament.
Cal destacar el coneixement que es tenia fa 2.600 anys (comptats des d’ara) sobre les tècniques de les campanes i com els sons d’aquestes podien tenir el poder de comunicar-se amb els avantpassats.

Si el so de les campanes volia transmetre l’ajuda dels avantpassats, i en aquest cas una de les famílies era enemiga, el ritual o la voluntat d’ajuda era per derrotar-los; però la història canvia quan aquesta família “enemiga” passa a formar part de la família, i per tant és un vincle positiu, de pacte, i ja no té sentit demanar als avantpassats cap ajuda.

Font : “https://www.kataka.com/magnet/hace-2-600-anos-unos-nobles-desmontaron-a-proposito-2u2-21-campanas-funebres-su-peor-enemigo-se-habia-convertido-familia/

Anteriors entrades publicades relacionades amb aquest tema :


Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.