L119 i D32,- Els anuncis a la premsa, butlletins i programes : una forma d’evitar l’oblit…

Una de les formes més tradicionals d’afavorir determinades activitats culturals, festes i aplecs, entre d’altres, ha estat la incorporació d’anuncis d’establiments, professionals i/o entitats.
Fullejar els programes ens permet apropar-nos al tipus d’actes, i de les persones, actors o musics que hi participaven i els anuncis també ens ajuden a situar-nos en la realitat del moment.
He escollit, com a exemple, el programa d’actes de la “Festa Major de Santa Coloma de Queralt de 1948”, de fa 73 anys; dels anunciants que hi eren i que reproduïm més avall, no ni ha cap d’ells que estigui en actiu. En part perquè el procés evolutiu de la societat i de les costums, ha fet perdre la validesa de la seva activitat.
Molts dels anuncis son senzills, perquè no hi ha una voluntat publicitària, sinó el fet de contribuir a l’activitat que acompanyen i, en poques ocasions, hi trobem adreces o telèfons i són un reflex de la seva existència.
En l’actualitat, cada vegada se’n editen menys de programes, en part per uns marges més reduïts empresarialment, per l’existència d’altres mitjans de comunicació, per un major cost d’edició dels programes, i per la difusió més limitada que se’n fa.

Però encara aquests petits flaixos de l’existència de determinats establiments es més punyent en l’actualitat, on els establiments obren i tanquen amb molta facilitat, i potser l’única referència que ens quedarà seran les targetes de l’establiment, apart dels arxius locals.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.