L76. – Les bones costums i l’exemple… (D07)

Va ser l’any passat, el diumenge 25 d’agost, a primera hora, quan havia anat a comprar com altres dies el pa a la Pastisseria Pujó, un d’aquells dies estiuencs on trobes poca gent per al carrer.

Estava just per entrar, quan a l’encreuament del Passeig de la Muralla, amb el carrer de La Plana, vaig veure la geganta tot passant per el pas de vianants, hem va sobtar perquè no tenia previst que hi hagués cap ballada aquell dia, i per aquesta singularitat hi vaig fer una fotografia amb el mòbil.
Després d’aquest temps, he recuperat aquesta fotografia pel seu simbolisme i, com a exemple, del que nosaltres podem fer com a persones individuals o, com a referents, per a altra gent, petits i joves inclosos.

Segurament, aquest geganter, podia haver passat per el mig del carrer, travessant per qualsevol lloc (el moment de poca circulació ho hagués permès), però ho va fer per aquest pas.

Aquests darrers mesos hem vist com amb la covid, s’ha de ser coherent : els polítics, la gent mediàtica, els representants d’entitats o altres membres o càrrecs, són els primers que haurien de donar exemple de com s’han de fer les coses, tot i que, algunes vegades, són del tot incoherents.

Com es pot dir :_poseu-vos la mascareta… . Si veiem que el qui ho diu no la porta, com es pot dir :_no feu festes particulars..,, i ho fan sense mides de protecció ni la separació recomanada, i la policia ha de intervenir; o _l’aforament de les platges està limitat… i han de posar mitjans per evitar entrar-hi, i encara hi ha banyistes que salten les normes…; o en altres àmbits més habituals de la vida, que ens recomanen unes normes, i no es compleixen, amb exemples de personatges públics i reconeguts què últimament no han estat encertats.

No som conscients moltes vegades de la repercussió dels nostres actes, o dels hàbits, en la gent que ens envolta, i molt especialment dels nostres petits, que ens tenen com a model.
Si ensenyem els nostres fills, la importància que tenen els fets i hàbits, la societat, ens ho agrairà, com a exemple per a tothom…

Els gegants de Santa Coloma, davant de l’Ajuntament, amb la mascareta (Festa Major 2020)


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.