L163 – Que ens agradaria trobar en els propers anys, a “La Segarra”… (D26)

L’editorial del núm 521 ens ofereix l’oportunitat de compartir, i somiar, aquests nous reptes què és planteja la Revista, que són els que bategen en aquesta nostra Baixa Segarra; personalment he agrupar en deu punts, allò que penso ens agradaria trobar-hi :

Però, abans d’entrar-hi, vull fer un reconeixement a tot l’equip que ho fa possible més a més, amb l’empenta de l’Anna i de tots; alguns ens coneixe’m de vista o saludar-nos, d’altres per els magnifics reportatges que signeu, i d’altres que no dubto també ens saludarem i/o coneixeren en alguna de les moltes activitats, a arreu :

  1. Un creixement demogràfic continuat, tant a Santa Coloma, com als pobles veïns, de families que arrelin en aquests indrets, participin i se sentin part d’aquest territori singular i de les seves festes, tradicions, e il.lussions.
  2. La sensació de què tenim un projecte de poble i de territori, què amb independència dels liders i responsables temporals de les diferents institucions, administracions i entitats, sàpiguen sumar consensos envers tot allò que faci crèixer i desenvolupar el territori d`’una forma coherent i responsable.
  3. La veu dels petits indrets, de les seves inquietuds, de compartir tot allò que els anima, de les seves festes, la història, i el repte de seguir endavant.
  4. Hem de trovar-hi futur, implicació, espais per sumar-hi i engrescar : de fer comerç local, de tots els projectes individuals, societaris, cooperatius… on calgui donar-hi suport, o fer d’altaveu perque siguin realitat.
  5. Recuperar del passat tot allò que ha estat l’ADN colomí i baixsegarrenc, i que pot ser encara engrescador per al futur.
  6. Valorar el talent local, fer veure que no cal anar lluny si hi ha quelcom que es pot fer a prop, que pot aportar un valor afegit, i ser motiu de generar llocs de treball propers.
  7. Propostes de generar turisme, creuren’s que tenim allò que la gent també desitja trovar-hi : tranquilitat, història, territori, producte del país, bona gastronomía…
  8. Donar contingut a la història, a fer-la conèixer : han estat etapes intenses, d’uns Comtes i de personatges singulars, que han deixat petjada, i de pobles e indrets que han tingut (a l’antic règim) senyors i barons de famílies molt arrelades a la història catalana més rellevant. però també de molta gent anònima, que cal tenir-la present.
  9. La vitalitat d’una cultura associativa, pròpia, amb moltes iniciatives, i socis que són(m) a la vegada de diferents entitats; expressions artístiques de totes les vessants, des de l’innovació i noves expressions, les belles arts, les exposicions, la creació… i que ens fa sentir i compartir tota allò que fa crèixer personalment i colectivament.
  10. Sentir l’orgull d’aquest ADN colomí, potser d’un quelcom intangible que ens fa singulars, i tot amb capacitat de fer-ho reviure, a l’àmbit familiar, als nostres infants i joves, que són i han de ser l’empenta del futur, i també veure-ho amb orgull com aquesta terra té l’empenta de continuar sent aquest territori únic.

Però si ho volgués resumir seria com volguer trobar el batec de la Baixa Segarra, tot alló que té vida, engrescament i projecte i, a la vegada, de trobar eines per copsar també l’opinió del ciutadà, o del punt de vista de col.laboradors per expresar allò que preocupa o neguiteja, d’allò que el fa sentir part de tota aquesta història col.lectiva.

Que ens feu gaudir de molts números i de molts anys de noves sorpreses…


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.