
Tarja informativa de l’obertura del Museu…
El dia 5 d’aquest mes, dins del cap de setmana de la Festa Major d’Hivern (Santa Perpètua de Mogoda), vaig fer una primera ullada al nou recinte expositiu d’aquest Museu, ubicat al “Vapor Arañó”; aquest edifici d’una antiga indústria tèxtil, ha estat rehabilitat en la seva totalitat i en el mateix recinte hi ha una máquina de vapor, i una nau més petita (que acollia actes i reunions d’entitats) què, ara, s’integrará com a part del nou Museu.
És un projecte què s’ha anat perfilant durant els darrers anys, al mateix temps que la rehabilitació arquitectònica del edifici què, ara, llueix com un espai obert a la ciutadania, i a les seves activitats..
Crec que hi han tres fets remarcables què, el temps, ajudarà a consolidar i potenciar :
- Una rehabilitació externa, que recupera l’imatge de les naus, i el tipus constructiu de l’època.
- La seu principal, s’ha organitzat en espais complementaris (o subseus) què, per si soles, expliquen parts d’aquesta història (Granja Soldevila, Santiga…)
- El Museu no intenta ser un espai, amb una saturació d’objectes relacionats, sino que identifica les diferents etapes en l’evolució col.lectiva de la població, de forma secuencial, i aporta en cada una d’elles un nombre reduït d’objectes, com a complement al text d’aquell període.
Esperem què, aquest nou espai divulgatiu, aporti elements que ajudin a fer més propera la nostra història local i, de segur, serà un referent per a possibles altres poblacions, amb similars objectius.
En una propera entrada tractarem del Turisme industrial, del efecte que genera, i de la manca d’espais semblants a la Baixa Segarra.

Imatge de l’edifici

Sala polivanet d’actes, a la planta baixa

Planell dels diferents espais històrics representats

Text que documente un dels espais representats…

Vitrines amb objectes que documenten el “Món Rural” de la prehistòria

Vista general de la primera planta, amb la distribució dels espais històrics representats…